www.Golldennet.com/گلدن نت
افسردگی بعد از طلاق | روش های درمان افسردگی پس از طلاق | کلینیک مهر

افسردگی بعد از طلاق

بیماری دیابت کلینیک مهر
بیماری دیابت
فروردین ۲۵, ۱۳۹۸
عمل بینی و ارتودنسی کلینیک مهر
عمل بینی و ارتودنسی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸

افسردگی بعد از طلاق

افسردگی بعد از طلاق کلینیک مهر

افسردگی بعد از طلاق

قصد داریم در این مقاله به بحث در رابطه با افسردگی بعد از طلاق بپردازیم. اکثر افراد افسردگی و غم را به هم مرتبط می‌دانند؛ در صورتی که غم تنها یکی از علائم افسردگی می باشد. در ذیل به سایر علائم شایع افسردگی نیز اشاره شده است.

 

افسردگی بعد از طلاق کلینیک مهر

 

  • احساس بدبینی، ناامیدی و بی‌ارزش‌ بودن
  • بی‌علاقگی به تفریحات و سرگرمی هایی که قبلاً به آنها علاقه داشته اید.
  • بی خوابی یا ایجاد اختلال در خواب
  • کج خلقی و تحریک‌پذیری عاطفی
  • احساس خستگی
  • اشک‌ریختن بی‌اراده
  • عدم تمرکز
  • کاهش اشتها
  • فکرکردن زیاد و حتی اقدام به خودکشی.

در صورتی که بیش از دو هفته علائم افسردگی را در خود مشاهده نمودید، می بایست به پزشک مراجعه نمایید. پزشک معمولاً برای شما داروهای زیر را تجویز می کند:

  • داروهای ضد اضطراب
  • داروهای ضد افسردگی
  • روان درمانی

پزشک گاهی اوقات، موارد زیر را نیز توصیه می کند:

  • هنردرمانی
  • درمان‌های جایگزینی مثل ماساژ درمانی و طب سوزنی
  • انجام تمرین های آرامش‌بخش مثل شرکت در کلاس‌های یوگا

روش های رفع افسردگی پس از طلاق

هر شخص پس از طلاق احساسات بسیار گوناگونی را تجربه می‌کند. با این احساسات کنارآمدن و خود را با این شرایط وفق دادن نیاز به صرف انرژی بسیار زیادی دارد. جهت رفع خستگی و افسردگی بعد از طلاق، می‌توان از تکنیک های زیر بهره جست:

نوشتن خاطرات

نوشتن احساسات و خاطرات روی کاغذ یکی از شیوه های مدیریت روان و افسردگی بعد از طلاق می باشد. به منظور خاتمه بخشیدن به احساسات ناخوشایند خود، نامه و متنی به همسر سابق‌ خود بنویسید. الزامی در اینکه نامه به دست او برسد نیست، تنها از این طریق می توانید احساس سبکی و آسودگی کرده و تخلیه شوید.

ورزش کردن

حتماً روزانه وقتی را برای ورزش کردن اختصاص دهید. تحقیقات حاکی از این است که روزی ۲۰ الی ۴۰ دقیقه پیاده روی تند به میزان سه مرتبه در هفته می‌تواند باعث رفع علائم افسردگی در شما شود.

تغذیه‌ی مناسب

در دوران افسردگی بعد از طلاق، برخی افراد خود را به مصرف غذاها و مواد ناسالم عادت می دهند. توصیه می شود از مصرف مواد مضر و الکل پرهیز نمایید. از برنامه غذایی مناسب و سالمی پیروی کنید. به عنوان مثال به جای مصرف تنقلات مضر از مواد مغذی و سالمی چون شکلات تلخ استفاده نمایید.

حفظ روابط اجتماعی

افسردگی بعد از طلاق موجب می گردد که علاقه ای به حضور در اجتماع و برقراری رابطه با افراد جامعه نداشته باشید، ولی برای ایجاد تغییر در احساسات و احوال خود، بهتر است با کسانی معاشرت کنید که قصد کمک به شما و ایجاد تغییر در دیدگاهتان در خصوص برخی مسائل را داشته باشند.

خواب کافی

یکی از عوارض افسردگی بعد از طلاق، بی‌خوابی می باشد. چنانچه در خوابتان اختلال ایجاد شده است، برای خود برنامه‌ای تنظیم نمایید. برای نمونه هر شب، نوشیدن چای بابونه را در برنامه‌ی خود بگنجانید، هر شب مطالعه کنید یا استحمام نمایید. در کل به انجام فعالیت هایی مشغول شوید که در روالی منظم به آرامش بیشتر برای خواب به شما کمک شایانی می کنند. از کارکردن با تبلت، تلفن هوشمند و غیره اجتناب نمایید، چرا که مانع از خوابیدن شما می‌شوند.

 

 

کلینیک مهر 

رادیولوژی – فیزیوتراپی – آزمایشگاه – جراحی بینی

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button