التهاب تاندون آشیل | علل بروز التهاب تاندون آشیل | روش های درمان التهاب تاندون آشیل | کلینیک مهر

تومورهای مغزی کلینیک مهر
تومورهای مغزی
شهریور ۷, ۱۳۹۸
نکاتی در خصوص کایروپراکتیک کلینیک مهر
نکاتی در خصوص کایروپراکتیک
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸

التهاب تاندون آشیل کلینیک مهر

التهاب تاندون آشیل

التهاب تاندون آشیل یا رباط پشت پاشنه ممکن است موجب سایش و تخریب این تاندون گردد. بزرگترین تاندون بدن، تاندون آشیل می باشد که در پشت ساق پا قرار گرفته و به پاشنه متصل است.

التهاب تاندون آشیل کلینیک مهر

درد در این قسمت می تواند به مرور زمان و بدون وجود هیچ سابقه ای از ضربه ایجاد شود. درد می تواند به صورت درد تیرکشنده، درد ضربه ای و یا حتی درد عمقی ظاهر گردد.

هیچ نوع درد و التهاب تاندون آشیل نباید بدون درمان رها شود؛ چرا که امکان دارد موجب تضعیف و حتی پارگی تاندون شود.

شایان ذکر است التهاب تاندون آشیل با انجام فعالیت هایی که به تاندون فشار وارد می کند، تشدید می شود.

گاهی حتی ایستادن های طولانی مدت می تواند باعث افزایش درد شود، این مشکل معمولاً در ورزشکاران به ویژه ورزشکارانی که دویدن طولانی مدت دارند شایع می باشد.

یک نشانه بسیار شایع در التهاب تاندون آشیل این است که افراد زمان ایستادن بعد از نشستن طولانی مدت و در ابتدای صبح زمان برخاستن از رختخواب، درد شدیدی را در پشت پا احساس می کنند که با راه رفتن و انجام فعالیت کم تر می شود.

علل بروز

شایع ترین دلیل آن چرخش زیادی پا به داخل در وضعیت ایستاده و به ویژه در زمان راه رفتن است. چرخش پا به داخل باعث کاهش قوس پا و وارد شدن فشار اضافه به تاندون آشیل خواهد شد. پوشیدن کفش های نامناسب، کوتاهی تاندون آشیل، کشش ناصحیح تاندون آشیل در ورزشکاران، بدشکلی استخوان پاشنه و اصابت ضربه مستقیم به تاندون نیز از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد این عارضه می شوند.

بیشتر بخوانید: علل و درمان دردهای مفاصل

روش های درمان

افراد مبتلا به التهاب تاندون آشیل می بایست از یک برنامه مناسب کششی و تمرینی زیر نظر فیزیوتراپیست استفاده نمایند. پرهیز از دویدن در سربالایی، استفاده از یخ و کاهش فاصله قدم ها حین راه رفتن از جمله شیوه های پیشگیری هستند.

استفاده از کفش و کفی مناسب، دارودرمانی به همراه فیزیوتراپی، بکارگیری از ابزارهایی برای حمایت از پاشنه، بستن مچ پا با مچ بند یا باندکشی برای کاهش حرکت و … از اقدامات لازم برای رفع این عارضه می باشند. استفاده از کفی مناسب نیز باعث کاهش فشار روی آشیل، حمایت قوس طولی و پیشگیری از چرخش بیش از حد به داخل پا خواهد شد.

رادیولوژی – فیزیوتراپی – آزمایشگاه – جراحی بینی