تست ورزش | روش انجام تست ورزش | نحوه انجام تست ورزش | کلینیک مهر

بلفاروپلاستی
بهمن ۲۳, ۱۳۹۶

تست ورزش

ما در کلینیک مهر مجموعه کاملی از پیگیری ‌های پس از درمان و مشاوره‌ در مطب و همچنین آزمایش‌ های تشخیصی قلب مخصوص بزرگسالان را به شما عزیزان ارائه می ‌دهیم.‌ یکی از این آزمایشات تشخیصی، تست ورزش است که به اسم تست استرس نیز آن را می شناسند.

تست ورزش

در این تست، بیمار بر روی یک تردمیل راه می ‌رود، حین انجام این تست مراحل به مرور سخت تر می شود که همزمان نوار قلب ضربان قلب ، فشار خون فرد در مانیتور نشان داده می شود. این تست به این دلیل است که مشخص شود فرد تا چه حد می ‌تواند به راه رفتن ادامه دهد و آیا دچار درد سینه یا تغییری در نوار قلبش می‌ شود یا خیر.

تست ورزش به پزشک در تعیین این که قلب بیمار چطور از پس فعالیت‌ ها برمی ‌آید، کمک بسیاری می ‌کند. با شدید شدن فعالیت بدن در طول تست، نیاز فرد به اکسیژن افزایش می یابد، که این امر موجب می شود قلب به اجبار خون بیشتری پمپاژ کند.

روش انجام تست ورزش

این تست را می‌ توان در مراکز پزشکی یا مطب پزشک نیز انجام داد. تکنسین مربوطه ۱۰ پچ مسطح و چسبناک که الکترود نام دارد را روی سینه‌ بیمار قرار می ‌دهد. پچ‌ها به یک مانتیور نوار قلب متصل هستند و در طول تست فعالیت الکتریکی قلب را پیگیری می‌ کند.

سپس از بیمار خواسته می‌ شود که روی یک تردمیل راه برود یا روی یک دوچرخه ثابت پدال بزند. پس از دقایقی از بیمار خواسته می شود که فعالیت خود را بیشتر کند، در طول انجام این حرکات، فعالیت قلب توسط یک دستگاه نوار قلب اندازه‌ گیری می ‌شود. انجام این تست تا زمانی ادامه دارد که:

بیمار به ضربان قلب مورد نظر برسد.

بیمار دچار درد سینه شده یا تغییر نگران کننده‌ ای در فشار خون وی رخ دهد.

بیمار بیش از اندازه خسته شده یا علائم دیگری مانند پادرد، برای فرد ایجاد شود که این امر موجب عدم ادامه فعالیت گردد.

شما عزیزان می توانید برای چکاب به کلینیک مهر مراجعه کنید، این کلینیک به دلیل مجهز بودن و وجود جراحان و پزشکان ماهر و با تجربه می تواند در برطرف کردن بیماری ها و عارضه های شما عزیزان کمک بسیاری کند.

رادیولوژی – فیزیوتراپی – آزمایشگاه – چشم پزشکی