www.Golldennet.com/گلدن نت
روشهای تقویت سیستم ایمنی بدن | مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن | کلینیک مهر

روشهای تقویت سیستم ایمنی بدن

روشهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا کلینیک مهر
روشهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا
فوریه 25, 2020
علائم عفونت ریه کلینیک مهر
علائم عفونت ریه
مارس 10, 2020

روشهای تقویت سیستم ایمنی بدن

روشهای تقویت سیستم ایمنی بدن کلینیک مهر

روشهای تقویت سیستم ایمنی بدن

در این مقاله روشهای تقویت سیستم ایمنی بدن ذکر می شود.

روشهای تقویت سیستم ایمنی بدن کلینیک مهر

لازم به ذکر است که سیستم ایمنی ضعیف فرد را مستعد ابتلا به آنفولانزا، سرماخوردگی، کرونا و سایر ویروس ها و بیماری ها میکند. تقویت سیستم ایمنی بهترین روش برای مقابله با بیماری های عفونی و ویروسی می باشد. باید گفت سلامت سیستم ایمنی به انتخاب سبک زندگی روزانه بستگی دارد.

یک برنامه غذایی سرشار از مواد غذایی کامل و تازه با میوه های فراوان و سبزیجات ارگانیک در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر و مفید می باشد.

از جمله روشهای تقویت سیستم ایمنی بدن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

پیروی از یک برنامه غذایی سالم و استفاده کافی از ویتامین ها به منظور تقویت سیستم ایمنی کاملاً الزامی می باشد. یک رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین، کربوهیدرات ها، مواد معدنی، چربی، ویتامین ها و نیز نوشیدن آب مورد نیاز میتواند در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشد.

یكی از اصلی ترین ویتامین هایی كه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، ویتامین C  می باشد. کمبود ویتامین C میتواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کند. همچنین، ویتامین B6 نقش بسیار مهمی در حمایت از واکنش های بیوشیمیایی در سیستم ایمنی بدن دارد.

باید گفت مصرف ویتامین D نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن ما بسیار مؤثر است. شایان ذکر است که سبزیجات و میوه ها سرشار از ویتامین  C،E  و آنتی اکسیدان هایی می باشند که می توانند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عوامل بیماری زای بیگانه و عفونت ها تقویت نمایند. انواع توت ها و مرکبات نیز برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید هستند.

از جمله مواد مغذی که با تأمین ویتامین مورد نیاز بدن شما، میتوانند سیستم ایمنی بدنتان را تقویت نمایند، عبارتند از:

  • آجیل هایی نظیر بادام زمینی و مغز بادام
  • لبنیات
  • کیوی
  • سبزیجات سبز
  • پرتقال و لیمو

علاوه بر سبزیجات و میوه ها با آنتی اکسیدان قدرتمند و ویتامین E ، مصرف دانه ها نیز به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. دانه های آفتابگردان حاوی منیزیم، فسفر و ویتامین B6 میباشند. ضمناً ویتامین E، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که مانع از بروز عفونت می شود. ویتامین E نقش مهمی در تنظیم و حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد.

مواد غذایی حاوی ویتامین E عبارتند از:

  • سبزیجات دارای برگ تیره
  • آجیل
  • آووکادو

کلینیک مهر 

رادیولوژی – فیزیوتراپی – آزمایشگاه – چشم پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button