طب سوزنی و میگرن | طب سوزنی و طب سنتی | سردرد | درمان | کلینیک مهر

بهترین جراحان بینی در کلینیک مهر
بهمن ۲, ۱۳۹۷

طب سوزنی و میگرن

میگرن را می توان یک درد مزمن و کلافه کننده نامید که مبتلایان به آن، به شدت در پی راه حلی برای درمان آن هستند زیرا این بیماری گاهی تا ۷۲ ساعت، فرد را دچار سردردها و عوارض کلافه کننده خواهد کرد. در چنین شرایطی، یکی از بهترین راه حل ها استفاده از طب سوزنی برای درمان است. طب سوزنی و میگرن می توانند در کنار هم به ایجاد شرایط ایدئال جسمی و روحی در بیمار کمک کنند.
طب سوزنی و میگرن
طب سوزنی از قدیمی ترین شیوه های درمانی در جهان است که مردمان شرق آسیا به خصوص چین در آن قدمت و تبحر خاصی دارند. در این شیوه از درمان، نقاط و گره های مشخصی از بدن که محل تجمع انرژی آن هستند توسط سوزن های مخصوص و نازک، تحریک شده و به نوعی از تنبلی و خواب بیدار می شوند. با این شیوه می توان به تعامل طب سوزنی و میگرن برای درمان امیدوار بود.
برای درمان میگرن توسط طب سوزنی می بایستی اقداماتی اولیه انجام شود. ابتدا بیمار پس از مراجعه به پزشک متخصص مشکلات و دردهای مختلف میگرنی خود را عنوان می کند. پزشک نیز بعد از معاینات دقیق، اقدام به مشخص کردن نقاط اصلی درد در بخش های مختلف سر می کند. پس از این مراحل، شروع به درمان میگرن توسط طب مهم سوزنی خواهد کرد.
در تحقیقات فراوانی که دربارۀ طب سوزنی و میگرن و تاثیر این نوع درمان بر میگرن انجام شده، مشخص گردیده که تاثیر طب سوزنی بر کاهش دردهای کلافه کننده و طولانی مدت و یا کوتاه مدت میگرن به شدت موثر و مثبت بوده و توانسته تا حدود بیش از ۷۰ درصد، هم از تعداد دفعات میگرن بکاهد، هم شدت درد آن را کاهش دهد و هم طول مدت درگیری فرد با بیماری را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
برخی به علت استفاده از سوزن های متعدد در این نوع درمان، از آن فراری هستند در حالیکه طب سوزنی از کم دردترین، بی عوارض ترین و سریع ترین شیوه های درمان دنیاست. طب سوزنی و میگرن می توانند آنچنان تاثیرات مثبتی بر یکدیگر داشته باشند که هم بیماری درمان شود و هم نظر بیماران نسبت به این نوع طبابت، به طور کل تغییر نماید.

جراحی بینی در کلینیک مهر – اورژانس کلینیک مهر