لیزر درمانی سیاتیک | کاربرد لیزر درمانی در درمان درد سیاتیک | کلینیک مهر

خرداد ۱۱, ۱۳۹۸

لیزر درمانی سیاتیک کلینیک مهر

لیزر درمانی سیاتیک

لیزر درمانی سیاتیک : به دردهایی که از قسمت پایین کمر تا پشت پاها را در گیر کرده باشد، دردهای سیاتیک گفته می شود. انواع دردهای سیاتیک از طریق لیزر درمانی رفع خواهد شد. لیزر موجب کاهش التهاب و درد، درمان و نیز بازگرداندن عملکرد اعصاب و مفاصل بدن می شود.

لیزر درمانی سیاتیک کلینیک مهر

فواید لیزر درمانی در رفع درد سیاتیک

لیزر درمانی سیاتیک باعث کاهش درد و التهاب بافت های اطراف قسمت عصب سیاتیک می شود. کاهش درد و التهاب عضلات پیریفورمیس، فشردگی عصب سیاتیک را کاهش می دهد؛ لذا درد رفع خواهد شد؛ در نتیجه دردهای ناشی از عصب سیاتیک نیز به حداقل می رسد. از جمله نتایج لیزر درمانی، رفع التهاب عضلات و نخاع و بهبود گردش خون می باشد، بنابراین مولکول های ترمیم کننده وارد سلول ها می شوند و بافت سالم و جدیدی تشکیل می شود و اسپاسم عضلانی از بین می رود.

نحوه درمان از طریق لیزر

درمان درد عصب سیاتیک با استفاده از لیزر (لیزر درمانی سیاتیک) به این صورت انجام می شود که به مدت ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه به قسمت های مورد نظر لیزر تابانده می شود. مدت زمان درمان لیزر به وسعت ناحیه آسیب دیده و درجه لیزر مورد استفاده برای بیمار بستگی خواهد داشت. نحوه اثرگذاری لیزر درمانی سیاتیک به این صورت است که پرتوهای نوری از میان لایه های پوست عبور می کند و پرتوها در عمق ۲ الی ۵ سانتی متری پوست نفوذ می یابند. انرژی که از لیزر دریافت می شود، جذب سلول های ناحیه تحت درمان می شود؛ بنابراین ترمیم و بازسازی سلول ها موجب کاهش التهاب و درمان دردهای سیاتیک خواهد شد.

کاربرد لیزر درمانی در درمان درد سیاتیک

لیزر درمانی سیاتیک ۴ عامل اصلی این عارضه را درمان می کند. این ۴ عامل عبارتند از:

سندروم پیریفورمیس: پیریفورمیس عضلاتی می باشند که در دو سمت پایین باسن امتداد می یابند. اگر عضلات این قسمت دچار تورم شوند در صورتی که به عصب سیاتیک فشار وارد شود، عصب های سیاتیک در مقابل استخوان های لگن گیر می کند و دردناک می شود.

ریشه ی عصب سیاتیک: معمولاً دردهای سیاتیک در پاهای افراد ایجاد می شود، ولیکن منشأ دردهای سیاتیک در ریشه اعصاب سیاتیک می باشد. عصب سیاتیک از بخش پایین کمر و نخاع شروع می شود.

فشردگی عصب سیاتیک: هر نوع انحرافی هر چند اندک در استخوان های لگن یا ستون فقرات، باعث ایجاد اختلال در حرکات طبیعی ستون فقرات می شود. اختلال و اشکال در حرکت، درد عضلات، دیسک کمر و التهاب ریشه های عصبی را شدیدتر می کند.

دیسک کمر: در صورتی که ریشه عصبی در اثر برآمدگی دیسک کمر در مقابل کانال نخاعی را در گیر کند، دردهای سیاتیک ایجاد می شود.

رادیولوژی – فیزیوتراپی – آزمایشگاه – جراحی بینی