مزوتراپی

مزوتراپی صورت یک روش نوین و آزمایش شده می باشد که با تغذیه پوست و جوانسازی موجب شادابی، درمان چین و چروک و نشانه های پیری، از بین بردن چربی، افتادگی پوست و همچنین درمان لک های ناشی از جای جوش، آفتاب و…. می شود.

در مزوتراپی صورت با استفاده از تزریق آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، هورمون ها و ویتامین ها که به زیر پوست وارد میشوند، کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و از این طریق موجب بازسازی و ترمیم لایه های سطحی پوست می شود.

مدت زمان هر جلسه

مزوتراپی معمولاً مدت کوتاهی طول می کشد. بسته به منطقه تزریق ، ممکن است ۴۰-۲۰ دقیقه طول بکشد. البته ممکن است کرم های بی حسی در ناحیه ای که تزریق انجام می شود اعمال شود و شاید لازم باشد نیم ساعت قبل از تزریق صبر کنید.

بازه زمانی جلسات

تعداد جلساتی که برای درمان لک صورت لازم است از فردی به فرد دیگر فرق می کند. بستگی به شرایط پوست و میزان آسیب دیدگی آن دارد. برای انجام جوانسازی کامل صورت حداقل به ۴ جلسه نیاز می باشد.

گروه سنی

مزوتراپی تقریباً در هر کس قابل انجام است. تمام انواع پوست برای این روش مناسب هستند. به خصوص برای افرادی که مزوتراپی را دراواسط سی سالگی شروع می کنند مناسب است.

طول زمان اثر

مدت اثر مزو صورت صورت از ۶ الی ۱۲ ماه می باشد اما باید توجه داشته باشید عواملی مانند : انتخاب مواد مزو صورت ، تعداد جلسات درمانی و … در دریافت نتیجه و مدت اثر گذاری بسیار موثر می باشد.

درد خفیف در محل تحت درمان
ممکن است بعد از مزوتراپی درد خفیفی در محل تحت درمان مشاهده کنید. این درد بعد از چند ساعت و نهایت بعد از یک روز به ظور کامل از بین می رود.

بروز حساسیت و خارش
هر انسانی ممکن است به یک سری از مواد طبیع و غیر طبیعی حساسیت داشته باشد. گاهی ممکن است با خوردن یک گوجه دچار خارش و حساست شوید. مواد مزوتراپی هم ممکن اس در برخی ائقات موجب بروز حساسیت و خارش در شما شود.

تورم و التهاب
در صورتی که شما پوست حساسی داشته باشید تا ۲۴ ساغت بعد از انجام مزوتراپی امکان بروز تورم و التهاب وجود دارد. که به هیچ عنوان نباید نگران آن باشید چون با استفاده از کرم های ترمیم کننده که پزشک برای شما تجویز میکند بعد از ۱ روز به طور کامل محو میشود.

عفونت
در صورتی که از سوزن هایی که ضدعفونی نشده اند برای مزوتراپی صورتتان استفاده کنید ممکن است دچار عفونت شوید! ولی اگر شما در کلینیک های دارای مجوز و مراکز معتبر مزوتراپی انجام دهید به هیچ عنوان با این مشکل روبه رو نخواهید شد.

محدودیت ها

از آنجایی که ابتدای عمل پزشک از مواد بی‌حس‌کننده برای پوست صورتتان استفاده می‌کند، کسانی که نسبت به این مواد حساسیت دارند، ممکن است دچار مشکلاتی شوند. علاوه بر این، انجام مزوتراپی پوست و صورت به افراد زیر توصیه نمی‌شود:

زنان باردار یا شیرده
بیماران مبتلا به سرطان
بیمارانی که تبخال فعال دارند
بیماران قلبی و ریوی
کسانی که مشکل انعقاد خون دارند و داروهای ضدانعقاد مصرف می‌کنند
بیماران مبتلا به دیابت

مراقبت قبل

در صورتی که در ناحیه تحت درمان دچار تب خال یا عفونت فعال شده اید بهتر است تا زمان بهبودی آن صبر کرده و بعد از آن برای انجام مزوتراپی مراجعه کنید.
در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید و دارو استفاده می کنید حتما به اطلاع پزشک خود برسانید.
بیمار به مدت ۴ روز قبل از انجام مزوتراپی از مصرف داروهای گیاهی و داروهایی همچون وارفارین و آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود خودداری کنند.
فرد یک هفته قبل از مراجعه برای مزوتراپی از مصرف الکل ، سیگار و قلیان جداً خودداری کند.
در صوریت که قصد دارید برای درمان ترک های ناشی از بارداری مزوتراپی انجام دهید برای به دست آوردن نتیجه ایده آل ابتدا میکرودرم انجام داده و پس از آن از مزوتراپی استفاده کنید.
در دوران قاعدگی از انجام تزریق مزوتراپی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خونمردگی شود.
پیش از مراجعه برای مزوتراپی موی سر استحمام کنید و از زدن مواد آرایشی به مو خودداری نمایید.
برای انجام مزوتراپی صورت بدون آرایش مراجعه کنید.

مراقبت بعد

بلافاصله بعد از مزوتراپی صورت باید مراقبت‌های لازم را شروع کنید. انجام این اقدامات عوارض احتمالی را کاهش داده و تاثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد. متخصصان توصیه می‌کنند بعد از مزوتراپی پوست کارهای زیر را انجام دهید:

به مدت ۲۴ ساعت از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش خودداری کنید.
به مدت ۷۲ ساعت بعد از مزوتراپی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.
برای جلوگیری از تورم در ناحیه درمان مصرف الکل و نمک را کاهش دهید.
اگر دچار تورم شدید، هر یک ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید.
برای کاهش درد و ناراحتی از مسکن‌های عمومی مانند استامینوفن استفاده کنید.
هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید و از تماس صورت با بالش یا پتو خودداری کنید.
تا ۴۸ ساعت بعد از مزوتراپی صورت از رفتن به حمام، سونا، جکوزی و استخر بپرهیزید.