میکرودرم :

میکرودرم یا پاکسازی پوست سطحی پوست، روشی است که به وسیله یک دستگاه به نام میکرودرم آبریژن انجام می‌ شود.

در این روش با پاشیدن پودر هیدروکسید آلومینیم بر سطح پوست ذرات بسیار ریزی با فشار و سرعت بالا بر روی پوست پاشیده می‌شوند و به طور همزمان، این ذرات و پوسته‌های برداشته شده از صورت، توسط دستگاه مکنده، مکیده می‌ شوند.

مدت زمان هر جلسه :

مدت زمان هر جلسه میکرودرم نیز به طور معمول بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

بازه زمانی جلسات :

به طور کلی براساس نوع مشکل مراجعه کننده و بنا به تشخیص پزشک، فاصله جلسات از ۱ تا ۴ هفته ؛ برای جوانسازی تعداد جلسات از ۴ تا ۶ جلسه و ۱۰-۱۲ تا جلسه برای رفع لک و روشن شدن پوست می باشد.

موارد منع میکرودرم چیست؟
۱- استفاده از این روش برای خانم‌های باردار مناسب نمی‌باشد.

۲- افرادی که داروی خاصی مصرف می‌کنند و این داروها شامل اکوتان باشد و یا بیماری پوستی خاصی مانند پسوریازیس دارند نمی‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

۳- افرادی که بر روی پوست خود زخم زگیل و یا تب‌خال دارند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند زیرا باعث افزایش التهاب شده و بیماری را تشدید می‌کند.

۴- فاصله عمل‌های جراحی که قبلاً بر روی پوست صورت قرار گرفته با میکرودرم حداقل به میزان دو ماه باید فاصله داشته باشد، بنابراین درصورتی‌که کمتر از دو ماه از عمل جراحی صورت شما می‌گذرد، نمی‌توانید از میکرو درم استفاده کنید.

مراقبت بعد :

استفاده از پماد ضد التهاب: قرمزی، تورم و التهاب پوست بعد از انجام این روش کاملاً طبیعی است به همین سبب، پزشک ممکن است داروهایی را برای شما تجویز کند که پمادهای ضد التهاب زینک اکساید جزء این داروها به حساب می‌آیند.
کمپرس سرد: سوزش پوست نیز از جمله عوارض کاملاً طبیعی میکرودرم به حساب می‌آید که برای رفع سوزش پزشک ممکن است استفاده از کمپرس سرد را پیشنهاد کند.
عدم انجام فعالیت‌های سنگین حداقل تا ۲۴ ساعت بعد
دوری از نور مستقیم خورشید تا چند روز بعد
خودداری از رفتن به حمام، استخر و سونا تا چند روز بعد
خودداری از آرایش کردن پوست صورت تا چند روز بعد

اگر داروی خاصی مصرف میکنید حتما به پزشک اطلاع دهید.